W każdym hotelu lada recepcyjna to centralny punkt przy którym choć przez chwilę przystaną każdego dnia goście. Nic więc dziwnego, że w hotele dokładają wszelkich starań, aby to miejsce miało szczególną atmosferę i elegancki wygląd. Trzeba także pamiętać, ze recepcja to miejsce pracy, więc musi być też odpowiednio przygotowana do potrzeb pracownika oraz całego hotelu. Nie wolno zapomnieć także o komforcie gości, już od progu hotelu powinni czuć się tutaj wyjątkowo i przyjemnie. (https://lobos.pl/meble/produkty/lady-recepcyjne/)
Ladę recepcyjna nie określają dokładnie żadne akty czy postanowienia normatywne, więc ustalenie położenia lady niekiedy nastręcza pewne trudności. Ustalenie jednak sztywnych norm byłoby błędem, którego hotelarze starają się unikać. Wygląd, kształt i położenie lady recepcyjnej w głównej mierze zależy od specyfikacji całego otoczenia. Ma na nią wpływ ogólny wystrój hotelu oraz charakterystyka obiektu, a tego nie da się określić w jednej, sztywnej normie. Ogólny zarys ergonomii mebli recepcyjnych jest wynikiem spostrzeżeń i powszechnych odczuć, ale nie wynika z konkretnych badań przeprowadzonych w tym miejscu.
Pracownik przy ladzie recepcyjnej spędza wiele godzin. Lada stanowi swego rodzaju punkt usługowy, gdzie goście chcą uzyskać potrzebne im informacje i wskazówki. Praca recepcjonisty czasem odbywa się w pozycji siedzącej a czasem stojącej, to kwestię należy wcześniej zdefiniować i według tego ustalić wysokość blatu roboczego. W przypadku pracy stojącej blat powinien znajdować się na wysokości około 110 do 120 cm od poziomu podłogi. W przypadku pracy siedzącej blat powinien zładować się na wysokości około 70 – 80 cm. Nie wolno zapomnieć o tym, że właśnie w tym miejscu gość hotelowy otrzymuje klucze i inne potrzebne rzeczy, więc ta wysokość musi być także dopasowana do właściwej obsługi i wygody gościa.
Głębokość blatu roboczego powinna zawierać się na przestrzeni 50-60 cm, a blat obsługowy dla gości powinien znajdować się wyżej i mieć szerokość nie mniejszą niż 30 cm. Bardzo często w hotelu przy ladzie tworzy się dodatkową półkę boczną tzw. odkładczą. Stanowi element pracy recepcjonisty, ale chwilowy, więc szerokość tego blatu nie może być głębsza niż 10-20 cm, ponieważ przedmioty jakie tu trafią nie mogą być na niej pozostawione na dłuższy czas.
Cała szerokość stanowiska recepcjonisty nie może być mniejsza niż około 150 cm, w niektórych hotelach stosuje się nawet 200 cm, co stanowi bardzo wyraźne zaznaczenie tego miejsca. W hotelu lada recepcyjna to przede wszystkim miejsce pracy, więc musi w sobie łączyć elementy funkcjonalności, łatwości obsługi i komfortu dla gości i pracowników.