Recepcja to miejsce, w którym odbywa się pierwszy kontakt z klientem lub partnerem, dlatego też pomieszczenie to może być traktowane jako wizytówka firmy. Jeśli coś ma być naszą wizytówką, to oczywiste jest, że powinniśmy o to zadbać, by inni mieli o nas jak najlepsze zdanie. (https://lobos.pl/meble/produkty/lady-recepcyjne/)
Elementem centralnym w każdej recepcji jest oczywiście lada biurowa. To przy niej odbywa się pierwsza rozmowa z klientem, a także przy niej, a raczej za nią, recepcjonistka wykonuje swoją pracę (przy blacie roboczym zasłoniętym ladą). Za ladą segreguje się dokumenty, pracuje przy komputerze, obsługuje poszczególne urządzenia biurowe.
Jeśli znajdziemy mebel, który łączy te dwie cechy możemy być pewni, że lada będzie cieszyła zarówno oko klienta jak i naszego pracownika, któremu zapewnimy odpowiedni komfort pracy. Podczas wyboru lady biurowej ważne jest również to, czy mebel ten jest odpowiednio wytrzymały.
Czy jest wykończony materiałami odpornymi na uszkodzenia mechaniczne i ścieranie?
Czy jest wykonany z materiałów, które nawet po wielu latach użytkowania będą się dobrze prezentowały?
Warto o tym wszystkim pamiętać, by nie kupować mebla o wątpliwej jakości, gdyż jest to dla nas podwójny koszt – bezpośrednio materialny oraz wizerunkowy (przekładający się na nasze zarobki). Innym meblem, bardzo potrzebnym w recepcji, jest szafa biurowa. Oczywiście liczebność takich szaf jest uzależniona od tego jaką rolę w życiu firmy ma spełniać recepcja. Jeśli to tam toczy się większość spraw z życia firmy, to warto aby miejsca na dokumenty było dostatecznie dużo. W przypadku recepcji pełniących jedynie funkcje reprezentacyjne wystarczy jedna szafa lub kilka mniejszych szafek na dokumentację.
Kolejnym, niezwykle istotnym, elementem wyposażenia recepcji są fotele biurowe. Nie ma wątpliwości, że muszą być one wygodne, obrotowe i najlepiej – regulowane. Jeśli chodzi o gości firmy, to dla nich powinny być przygotowane wygodne krzesła, fotele lub sofy, a także stoliki, na których mogliby postawić filiżankę kawy czy herbaty. Należy również pamiętać, że w recepcji powinny znajdować się wieszaki na ubrania, by goście firmy nie musieli nosić ze sobą okrycia wierzchniego.